22-04-2013

Cultuurroute Sint Pieter


Maar liefst veertien op mijn verzoek door bekenden en vrienden meegebrachte souvenirs – ik gaf hen vijf euro in ruil voor een kleinigheidje waar ik me door liet inspireren bij het schrijven van een gedicht – nam ik gisteren, zondag 20 april, op weg naar een poëzielezing in Maastricht mee in dit oude valies dat door een van mijn vrienden op een rommelmarkt in Canada werd ontdekt. Wat heet 'lezing' als ik tussen half twee en half vijf op verzoek van 'Buurtplatform Sint Pieter-Jekerdal-Villapark' zeven maal voor telkens 15 personen (meer bezoekers werden niet toegelaten) mijn koffer mag openen en het publiek een van de voorwerpen laat kiezen waarop ik een gedicht had gemaakt (allemaal opgenomen in mijn bundel Transit, Meulenhoff Amsterdam, 2012). 
Cultuurroute Sint Pieter heette de activiteit waarin op 21 locaties allerlei vormen van kunst en cultuur centraal stonden. Dat allemaal als initiatief van het Buurtplatform dat onder het motto 'de Buurt kleurt 2018' de inwoners wilde laten kennis maken wat Maastricht Culturele Hoofdstad 2018 allemaal vermag. Als het zover komt, want die beslissing valt pas in 2014.
Een zeer geslaagd festival dat druk werd bezocht. Voor herhaling vatbaar!

Geen opmerkingen: