12-09-2014

Mijn notitieboekje en De schaal van Digther


Op deze foto mijn schrijfgerei dat dag in dag uit tijdens het schrijven naast me op het bureau ligt. Ik fotografeerde het materiaal nadat het Vlaamse literaire e-magazine De schaal van Digther een notitieboekje van mij op zijn website heeft geplaatst. Eerder al werden de opschrijfboekjes van Bert Bevers en Hans Mellendijk in beeld gebracht.
Ik gebruik graag vulpotloden, mijn voorkeur gaat uit naar de Pentel P225 van 0,5 mm. Wil ik aan de opzet van een gedicht beginnen en vind ik niet zo gauw het potlood dat mij zo dierbaar is, dan kan ik lichtelijk in paniek raken, al weet ik dat elders in huis twee van hetzelfde soort op mij liggen te wachten. En dat er voor tijdelijke inzet talrijke andere varianten naast me liggen. Maar ze zijn net te dik, of hebben beneden ribbels waardoor ze niet lekker tussen de vingers liggen.
Voor verbeteringen in kladgedichten en voor het schrijven van brieven gebruik ik een vulpen van het merk Caran d'Ache, Type Ecridor chevron engraving, gevuld met zwarte Pelikan-inkt.
Ik heb een notitieboekje voor thuis (dat op De schaal van Digther
staat) en een voor onderweg. Dat laatste is in bijna alle gevallen van het Franse merk Clairefontaine dat ik steevast in België of in Frankrijk koop. Het kleurrijke boekje past gemakkelijk in een overhemd met borstzakje en is altijd bereid om voor talrijke invallen, waar thuis lang niet altijd iets mee gebeurd, open te staan.


Geen opmerkingen: