08-10-2022

Leonard Nolens, 'Zonder mij'

 


Zonder mij

 


Wat kan ik voor je doen, ik heb alleen maar woorden.

 

Met die muziek heb ik ons huis gebouwd, mijn leven

 

Vernield om toe te zien of dood de moeite waard is,

 

Of ik daar weg mee kan zonder te moeten sterven.

 

 

 

Wat kan ik voor je doen, ik moet toch van je blijven.

 

Ik heb je toch op mij genomen zonder je te nemen,

 

Zonder me te geven want ik ben alleen maar jij.

 

Ik ben alleen maar jij geweest om niet te moeten zijn.

 

 

 

Ik ben alleen maar jij geworden om niet ik te zijn.

 

Dat is een laffe liefde, Zoet, vergeef het mij.

 

Wat kan ik voor je doen, ik ben alleen maar woorden,

 

Wou je worden, wou ons worden zonder mij.




Uit: Leonard Nolens, Hart tegen hart. Gedichten 1975-1996. Uitgeverij Querido, Amsterdam 1991


Over Leonard Nolens

https://nl.wikipedia.org/wiki/Leonard_Nolens


Geen opmerkingen: